Az alábbiakban megfogalmazott Üzletszabályzat (a továbbiakban: Üzletszabályzat) mindazon ajánlatokra, illetve értékesítési ügyletekre vonatkoznak, amelyek során a Fétis Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (Székhely: 1152 Budapest, Városkapu u. 3.), mint Eladó,
az adószámmal rendelkező céges üzletfelei (a továbbiakban: Vevő)
részére áruértékesítést végez
www.besttool.hu rendelés leadó felületén, illetve
írásban (email, posta), valamint
áruházaiban történő értékesítése során. Az Üzletszabályzat hatálya kiterjed Eladó és Vevő között áru szállítására, megrendelés teljesítésére irányuló minden jogviszonyra. A jelen Üzletszabályzatban nem szabályozott, vagy attól eltérő kérdésekben, a Felek által megkötött külön írásbeli egyéni megállapodás (a továbbiakban: Keretszerződés) rendelkezik, amely jelen Üzletszabályzat elválaszthatatlan részét képezi. Ha a Felek között olyan tartalmú Keretszerződés jön létre, amely az Üzletszabályzattól eltér, úgy ezen rendelkezések vonatozásában az Keretszerződésben meghatározottak az irányadóak. Jelen Üzletszabályzat vonatkozik továbbá minden, a Fétis Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társasággal jövőben megkötött ügyletre is.
1. ELADÓ ADATAI
Eladó neve: Fétis Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhelye: 1152 Budapest, Városkapu u. 3.
Cégjegyzékszáma: 01-09-739603
Adószáma: 13521145-2-42
Eladó központi elérhetőségei
- telefon: +36 1 414 3030
- email: info@fetis.hu
- web: https://besttool.hu
2. DEFINICIÓK
- Eladó: Fétis Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság.
- Vevő: azon adószámmal rendelkező céges üzletfélnek (azaz nem magánszemélynek) minősülő vásárló, aki jelen Üzletszabályzatban foglaltak, illetve az Eladóval kötött Keretszerződés, alapján az Eladó által értékesített Árut az Eladótól megvásárolja vagy megrendeli.
- Felek: Eladó és Vevő együttesen.
- Áru: Eladó által Vevőnek szerződés szerint szállított vagy szállítandó termék(ek).
- Készre jelentés: Eladó által Vevőnek küldött értesítés arról, hogy a Vevő által megrendelt Áru átvehető.
- Árak: az Eladó által értékesíteni kívánt árura vonatkozó, a vevővel keretszerződésben rögzített engedményekkel csökkentett árak, keretszerződés hiányában az Eladó által meghatározott alapárak.
- Beszállító: Eladó szerződéses partnere, aki jogosultsággal rendelkezik az áru Vevő részére történő átadására.
- Szállító: Eladó szerződéses partnere, aki jogosultsággal rendelkezik az áru Vevő részére történő szállítására, átadására és az ellenérték átvételére.
- B2B webáruház: az Eladó által üzemeltetett, a szerződéses partnerek (Vevők) részére fenntartott rendelési felület, amely a www.besttool.hu oldalról érhető el.
- Felhasználó: a B2B áruházban a Vevő nevében eljáró törvényes képviselő, vagy a törvényes képviselő alkalmazásában álló, meghatalmazással nevében eljáró természetes személy.
- Szerepkör: a B2B áruházban a Felhasználóra vonatkozó jogosultságok összessége, melyet az adott Vevő törvényes képviseletére jogosult személy köteles és jogosult kiosztani az adott Felhasználóra.
- Adminisztrátor szerepkör: Teljes hozzáféréssel és felelősséggel rendelkezik az általa képviselt gazdálkodó szervezet nevében a webfelület összes szolgáltatásához.
- EDI rendszer: Az elektronikus adatcsere (Electronic data interchange (EDI)) szigorúan strukturált üzeneteknek számítógépek közötti, emberi közreműködés nélkül megvalósított cseréje. Ennek kialakítása az Eladó és Vevő külön megállapodása esetén történhet meg.
3. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
3.1. Áruval kapcsolatos tájékoztató
Eladó a forgalmazott Áruk elérhetőségét, műszaki adatait, árát az általa üzemeltetett www.besttool.hu B2B oldalon megjelenített online termékadatlapokon teszi közé, amelyeket Vevő felé irányuló előzetes bejelentési kötelezettség nélkül folyamatosan aktualizál. Ha a Vevőnek bármely Áru alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával, minőségével kapcsolatban a közölteknél több információra van szüksége, Eladó ügyintézőjéhez, vevőszolgálatához bizalommal fordulhat.
3.2. Áru ára
A forgalmazott Áru nettó alapárát a megjelenített 1 egységre vonatkozóan a Fétis Kft. által üzemeltetett www.besttool.hu B2B oldalon megtalálható termékadatlapok tartalmazzák, amelyet a Fétis Kft. az értékesítés során ettől eltérő megállapodás hiányában érvényesnek és alkalmazandónak tekint. Eladó alapárai a gyártói árváltozást és az árfolyam változást folyamatosan követik, ezért Eladó jogosult indokolt esetben alapárait egyoldalúan módosítani. Felek között a Keretszerződéssel megállapított egyedi árakat és módosítási lehetőségeket a Keretszerződés tartalmazza.
A Vevő kérésére kiadott árajánlatban szereplő ár kizárólag a megadott időintervallumban érvényes. Az árajánlatban megadott árak nettó árak, amelyek nem tartalmazzák a hatályos jogszabályban meghatározott általános forgalmi adót. Amennyiben az Áru az Eladó által biztosított standard csomagolástól vagy szállítástól eltérő megoldást, vagy a teljesítés göngyöleg használatot igényel, ennek felmerülő többletköltségéről Eladó a Vevőt előzetesen tájékoztatja. Eladó kijelenti, hogy ő vagy az általa forgalmazott Áru beszállítója már megfizette az Árura és az áru csomagolására felhasznált anyagokra előírt termékdíjakat.
3.3. Áru csomagolása
Eladó az Árut az eredeti gyártói vagy saját csomagolóanyag felhasználásával oly módon csomagolja, hogy az Áruk a rakodás, szállítás során ne károsodjanak (normál csomagolás). Eladó a felhasznált csomagolóanyagot nem veszi vissza.
3.4. Göngyöleg kezelése
Eladó az általa Vevő rendelkezésre bocsátott göngyölegért (EUR raklap) betétdíjat számláz ki. A betétdíjak aktuális áráról Eladó értékesítői nyújtanak tájékoztatást. Eladó az általa Vevő részére átadott és kiszámlázott, a rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban lévő göngyöleget (EUR raklap) az átadástól számított 30 naptári napon belül visszaveszi, a betétdíjat jóváírja. A göngyölegek Eladó telephelyére történő visszaszállításáról Vevőnek saját költségén kell gondoskodnia.
4. RENDELÉS MENETE
4.1. Írásban, online felületen (www.besttool.hu) és szóban történő megrendelés
Vevő jogosult arra, hogy az Eladó bármely áruházában és/vagy besttol.hu webfelületén vásároljon az Üzletszabályzatban vagy Keretszerződésben meghatározott feltételek szerint. Eladó olyan megrendelést fogad el, amelyet a Vevő írásban (pl. e-mailben, levélpostai úton), a www.besttool.hu webfelületen keresztül, az EDI rendszeren keresztül, vagy az Eladó - helyi eladás esetén – felé szóban közöl. Vevő a megrendelést megelőzően az Áru árát, műszaki paramétereit köteles ellenőrizni. A megrendelés hiányos, téves vagy pontatlan megadásáért a felelősség a Vevőt terheli. Eladó a rendelés visszaigazolást Vevő kérésére megküldi. Vevő által szóban bemondott Áru megrendelésének elfogadásáról az Eladó egyedi mérlegelést követően dönt az Áru jellegétől, mennyiségétől, elérhetőségétől függően és vagy elfogadja, vagy kéri annak írásos leadását. Amennyiben az Eladó kéri a szóbeli megrendelés írásban történő megerősítését, úgy a Vevő, amennyiben rendelési szándékát fenntartja, köteles azt írásban, vagy a www.besttool.hu használatával megtenni. Amennyiben Vevő a szóban leadott megrendelését nem erősíti meg, Eladó nem köteles a megrendelés teljesítésére.
4.2. Árajánlat kérése
Árajánlat kérés esetén az Eladó a Vevő által megadott Árukra ajánlatot készít. Az árajánlat tartalmazza az Áru megnevezését, mennyiségét, nettó árát és összes nettó árát és összes összes bruttó értékét. Az ajánlat egyedi érvényességi kritériumait az ajánlat tartalmazza, ennek hiányában érvényessége a készlet erejéig szól. Árajánlat elfogadása esetén a Vevő az ajánlat számára hivatkozva írásos megrendelést köteles küldeni Eladónak. Amennyiben az árajánlat alapján küldött írásbeli megrendelés a kiadott és a Vevő által elfogadott árajánlatban foglaltaktól eltér, Eladó nem köteles a megrendelést elfogadni és teljesíteni, és a változásnak megfelelő új árajánlatot készíthet Vevő részére.
4.3. Online rendelés leadási felületen történő megrendelés (www.besttool.hu)
4.3.1.Regisztráció/Bejelentkezés
A Webáruházban (www.besttool.hu) rendelés leadása kizárólag regisztrációt követően lehetséges. A regisztrációt létrehozó egyén a felületen Felhasználóvá válik, teljes jogú szerepkörrel. A regisztrációval a Felhasználó kijelenti, hogy betöltötte a 18. életévét és cselekvőképes személy, valamint az általa képviselt gazdálkodó szervezet (Vevő) nevében, valós adatokkal regisztrál, és annak képviseletére jogosult, vagy arra meghatalmazással rendelkezik. A nem valós adatokkal történő regisztrációt az Eladó előzetes értesítés nélkül törli, az ilyen megrendeléseket nem köteles teljesíteni. Vevő az általa megadott adatok pontosságáért felelősséggel tartozik, azok valódiságát szavatolja. Eladó a regisztráció jóváhagyása előtt jogosult a Vevő tevékenységi körének ellenőrzésére a cégkivonatának megtekintésével. Vevő hozzájárul ahhoz, hogy a regisztrációkor megadott adatait Eladó a Vevői adatbázisában, valamint a számlázó programjában rögzítse. Regisztrációhoz szükséges adatok
- Vezetéknév és keresztnév
- Email
- Jelszó
- Jelszó megismétlése
- Telefonszám
- Adószám
- Cégnév
- Számlázási cím adatai
- Utca, házszám
- Irányítószám
- Város
- Telephely
A regisztráció sikeréről az Eladó e-mailben tájékoztatja a Felhasználót, melyben Felhasználó egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat. A fiókot regisztráló személy (Felhasználó) Adminisztrátor jogosultságot szerez. Az Adminisztrátor jogosult a saját ügyfélfiókjához további felhasználókat rögzíteni, számukra további Szerepköröket engedélyezni. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Felhasználó a felelős. Amennyiben Felhasználó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót. Felhasználó vállalja, hogy a regisztráció során megadott adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. Felhasználó jogosult a regisztrációjának törlését kérni az info@besttool.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően az Eladó haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. Felhasználó adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód és egy újabb megrendelésre csak az adatok újbóli megadása, új regisztráció esetén van lehetőség. Vevő felelős a nevében eljáró valamennyi Felhasználó felhasználói fiókban folytatott tevékenységéért és köteles időről időre a felhasználói jogosultságok ellenőrzésére, napra készen tartására. Amennyiben a Vevő ezen kötelezettségét elmulasztja és olyan Felhasználó használja a felhasználói fiókot, akinek jogosultságát a Vevő megvonta, és ezzel a Vevő vagy az Eladó részére kárt okoz, kizárólag Vevő tartozik felelősséggel.
4.3.2. Megrendelés
Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a Webshopba. A Webshopban kizárólag regisztrációval lehetséges a vásárlás. A Felhasználó a megvásárolni kívánt terméket megkeresi, adatlapja alapján tájékozódik és a megvásárolni kívánt mennyiségét (pl. darabszám, méter, csomag) beállítja. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket a „Kosárba” gombra kattintva. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. A Felhasználónak lehetősége van több kosarat is létrehozni, és azokba termékeket helyezni. A rendelés véglegesítését kosaranként külön lehet elvégezni, több kosarat egy rendelésbe nem lehet összevonni. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosarába helyezni, böngészhet tovább anélkül, hogy kosarának tartalma elveszne. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, a kosár felületen ellenőrizze a kosárba helyezett termékeket, darabszámát. Ha törölni szeretne terméket, a „kuka” ikonra kattintva teheti meg. Ha a mennyiséget módosítja, úgy megjelenik a „Kosár átszámolása” feliratra kell kattintani a kosár frissítéséhez. A kosár felületen lehetősége van megrendelését a készletellátottság és szállítási költségek alapján megbontani, vagy egyben (összevárva) szállítással kérni. Ennek részletes leírását az 5.2. Szállítás pontban találja. Ha a kosarát frissítette és mindent rendben talált, akkor a „Szállítási mód”-ot és „Fizetési mód”-ot kell választania ugyanezen a felületen, illetve megjegyzés, kuponkód, megrendelésszám megadására is lehetőség van. Amennyiben minden adatot leellenőrzött és rendben vannak, úgy a „Tovább a szállítási címre” gombra kattintva lehetősége van a korábban rögzített szállítási címek közül választani. Új, vállalkozásához jogilag is kapcsolt szállítási címet Fétis kapcsolattartójánál igényelhet. Harmadik félnek történő, „dropshiping” szállítás módról az 5.2. Szállítás pontban talál részletes leírást. Szállítási címhez tartozóan meg kell adnia a gazdasági társaság által meghatalmazott, átvételért felelős személy nevét és elérhetőségét. Továbblépéshez a jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia az Üzletszabályzatot és az Adatvédelmi tájékoztatót majd pedig a „Megrendelés-összesítő” gombra kell kattintania. A megjelenő felületen két lehetőség áll a Felhasználó rendelkezésére:
- Ajánlatkérés formájában küldi el a kosarának tartalmát az Eladó részére. Erre akkor van lehetősége a Felhasználónak, ha olyan terméket rendel, amely csak ajánlatkérést követően érhetőek el a Felhasználó számára vagy a kosár értéke meghaladja 100 000 Ft nettó értéket.
- Megrendelést ad le a kosárba helyezett termékekre vonatkozóan, amit a „Rendelés” gombbal tud véglegesíteni. Megrendelés véglegesítését követően módosításra nincs lehetősége, rendszerünkben megkezdődik az adatok feldolgozása.
Eladó a Vevő vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően a Vevő részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) automatikusan visszaigazolja. Ha e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 2 munkanapon belül a Vevő részére nem érkezik meg, akkor az Eladó ajánlati kötöttsége, illetve a Vevő vásárlási kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.
5. MEGRENDELT ÁRU ÁTVÉTELE, SZÁLLÍTÁSA
5.1. Áru átvétele
A 4. pont szerinti, személyes átvételi módon megrendelt és készre jelentett Áru átvételére Eladó telephelyén vagy a választott áruházban nyitvatartási időben van lehetőség. Eladó telephelyeinek, áruházainak nyitvatartási ideje megtalálható Eladó honlapján. (www.besttool.hu). Vevő a Készre jelentésétől számított 15 napon belül köteles a megrendelésére érkezett Árut átvenni vagy - egyéb megállapodás hiányában - saját költségén Eladó telephelyéről elszállítani. Ha Vevő a Készre jelentett Árut átvenni vagy elszállítani a fenti határidőn belül nem tudja, úgy eltérő megállapodás hiányában – az Eladó a 16. napon a teljesítést véglegesnek tekinti és jogosult az áru leszámlázására. Az árut az elszállításig terjedő időszakra Eladó raktározza, azonban az őrzés idejére Eladó tárolási díjra jogosult, amelynek napi mértéke az Áru nettó értékének a 5%-a. Vevő pedig köteles az Áru ellenértékét és a tárolás költségét az Eladó részére megfizetni.
5.2. Szállítás
5.2.1. Szállítási határidő
A megrendelés formájától függetlenül, az Eladó által megadott kiszállítás napja tájékoztató jellegű, attól eltérő szállítási nap is lehetséges attól függően, hogy a megrendelt Áru Eladónál aktuálisan raktáron van-e, vagy azt egyedileg kell beszereznie. Eladó olyan megrendelés teljesítését tudja vállalni, melyet Vevő a kért teljesítési határidő előtt, az üzletmenetben szokásos, illetve Eladó ajánlatában vállalt szállítási határidőkre figyelemmel, megfelelő idővel adott meg. A szállítási határidő teljesítettnek tekinthető, ha és amennyiben a megrendelt Áru Eladó által Készre jelentésre kerül. Ezen rendelkezés Beszállítótól történő szállítás esetén is irányadó. Előszállítás, részszállítás, illetve részteljesítés megengedett. Jelen Üzletszabályzat alapján - Eladó esetleges késedelmes vagy hibás teljesítés miatt - Vevő semminemű kötbérigény érvényesítésére nem jogosult. A Vevő elállhat a szerződéstől, ha az Eladó az általa vállalt szállítási időponthoz képest 30 napot meghaladó késedelembe esik. Elállási szándékát írásban (emailben) köteles az Eladó felé jelezni. Vis Maior - lásd bővebben Vis maior 8.6. pont -által okozott akadályoztatás esetén Eladó jogosult a szállítási határidőket részben megnövelni, vagy a szerződéstől részben, vagy egészben visszalépni a szerződésszegés következményei nélkül.
5.2.2. Szállítás módja, díja
Eladó a szakmai szokásoknak megfelelő, belföldi közúti szállításra alkalmas módon köteles átadni az Árut. Vevő kérheti az adott megrendelés egy vagy több szállítási ütemben történő leszállítását az általa meghatározott címre a raktárkészlet függvényében. A szállítási költség értéke az alábbi feltételektől függően kerül meghatározásra:
- a megrendelt Áru jellege, a Vevő által megjelölt leadás helyszíne, a leadás módja, ha az Eladó által biztosított standard szállítástól eltérő megoldást igényel és/vagy
- ha a rendelés vagy a szállítandó Áru értéke nem éri el a nettó 50.000 Ft-ot, és/vagy
- a rendelési értéktől függetlenül túlméretes-, ill. a szokásos szállítási terjedelmet jelentős mértékben túllépő szállítmány.
A fent meghatározott esetekben Eladó a Vevővel előre, egyedileg a megrendelés elküldését követően megtárgyalt feltételek és szállítási költség alapján teljesíti a kiszállítást.
Eladói áruszállítás esetén (Eladó vagy annak Megbízottja által történő áruszállítás) Vevő köteles a szállítási címre való bejutást, a lerakodás és Áruátvétel feltételeit, valamint az Áru jogszerű átvételéhez szükséges felelős személy jelenlétét biztosítani. Amennyiben a lerakodáshoz a szükséges feltételek nem állnak rendelkezésre, a szállítást végző személy jogosult az Áru lerakodását megtagadni. E feltételek be nem tartásáért Vevő anyagi felelősséggel tartozik, az ebből eredő káresemények és költségek kizárólag Vevőt terhelik. Vevő köteles megadni az általa megrendelt termékek átvételére jogosult személyek adatait. Amennyiben a személyekben - vagy azok adataiban - változás áll be, úgy Vevő köteles arról Eladót haladéktalanul értesíteni. Az értesítés elmaradásából eredő esetleges károkért és jogi következményeiért Eladó nem vállal felelősséget. Abban az esetben, ha a Vevő Eladó megbízására közvetlenül Eladó Beszállítójától veszi át az Árut (akár érte megy, vagy részére direkt kiszállítás történik), Eladó köteles az Áru átadására Beszállítóját felhatalmazni. A Beszállító és Vevő vagy képviselője által aláírt dokumentum, mely az Áru mennyiségi és minőségi átadását/átvételét igazolja, egyben a megrendelés teljesítés igazolásaként is szolgál.
5.2.3. Mennyiségi és minőségi vizsgálat elvégzése a Vevő részéről
Eladó nem vállal felelősséget azokért a szállítási és egyéb hibákért, amelyek az Áru átvételekor ellenőrzéssel megállapíthatók lettek volna, de a hiba feltárása az ellenőrzés hiánya miatt elmaradt, illetve a hibát nem jelentették be átvételkor írásban az Eladónak és az átadást végző szállítmányozással megbízott vállalkozásnak. Eladó olyan harmadik jogi személy közreműködését veszi igénybe a megrendelés kiszállítása során, amely a megrendelés tételes átvételét nem biztosítja. Ez esetben nem az egyes termékek, hanem egy küldemény átvétele történik a Vevő részéről. Az átvétel során a Vevő, köteles a csomagolás sértetlenségét ellenőrizni, a sértetlen csomagokat átvenni, a sérült csomagolásról az átvétel helyén a fuvarozóval szembeni igény érvényesítésére alkalmas jegyzőkönyvet felvenni. Amennyiben a Vevő ezt elmulasztja, úgy a sérülésből eredő igények teljesítéséért az Eladó nem vállal felelősséget. Bármely a szállítást követő mennyiségi vagy minőségi kifogást, jótállási, illetve szavatossági igény bejelentést Vevő köteles Eladó felé az átvételt követő 24 órán belül írásban közölni az Áru átvételekor kapott szállítólevél, illetve számla számának megadásával. Hibás teljesítés esetén Eladó a 7. pontban meghatározott szabályok alapján jár el. Kiszállítás nélküli, személyes átvétel esetén a vevő köteles a termékek mennyiségi és minőségi ellenőrzésére. Az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a vevő igazolja a megfelelősséget, hiba esetén elutasítja az átvételt. Eladót ezt követően nem terheli felelősség a teljesítési hibákért.
6. FIZETÉSI FELTÉTELEK/NYILATKOZATOK
6.1. Előleg fizetése
Megrendelés elfogadásának feltételeként Eladó fenntartja magának a jogot, hogy bizonyos esetekben – Áru értékétől, fajtájától stb. függően 25%-100% előleget kérjen, amely a megrendelés teljesítésének feltétele. Ez esetben Eladó a beérkezett előlegről előleg számlát állít ki, és ezt követően kezdi meg a megrendelésben foglalt Áru beszerzését és teljesíti Vevő megrendelését. Vevő tudomásul veszi, hogy a vele kötött Keretszerződésben rögzített egyedi fizetési feltételtől függetlenül is jogosult Eladó a saját egyedi döntése alapján egyes Árura vagy Árucsoportra előre történő fizetést vagy előleget kérni. Ha Vevő az előleget megfizeti, de a megrendelt Árut Eladó értesítésétől számított – egyéb megállapodás hiányában –15 napon belül nem szállítja el Eladó telephelyéről vagy saját hibájából nem tudja átvenni, abban az esetben az Eladó nem kötelezhető az előleg visszafizetésére. Ebben az esetben a felek a megfizetett előleget meghiúsulási kötbérnek tekintik, ami az Eladót illeti meg. Abban az esetben, ha a Vevő az Árut az 5.1. pontban meghatározott 45 napon túl sem szállítja el, úgy az ott meghatározott szabályok szerint tárolási költséget is köteles fizetni.
6.2. Számla kiállítása
Eladó az átadott Áru ellenértékét a hatályos számviteli és adó jogszabályoknak megfelelően számlázza ki. Az Áruk ellenértékét a Vevő a számlán feltüntetett fizetési módon, az ott szereplő fizetési határidő szerint köteles kiegyenlíteni. Eladó jogosult a Vevő hozzájárulása mellett elektronikus számla kibocsájtására. Amennyiben Eladó a számlát postai úton küldi meg, a számla kézbesítésének napja a feladástól számított 5. munkanap. Eladó nem köteles a számláját ajánlottan vagy tértivevénnyel postára adni. Az elküldést megtörténtnek kell tekinteni, ha az elküldést Eladó e célból vezetett nyilvántartása igazolja. A kézbesítéssel a késedelem jogkövetkezményei beállnak. Eladó a Vevő számlával kapcsolatos mindennemű reklamációját kizárólag a számla kézhezvételétől számított 5 napon belül, írásban fogadja el, a jogvesztés terhe mellett. Amennyiben a fenti időn belül reklamáció nem érkezik, úgy Eladó a számlában foglalt összeget a Vevő által elismert, nem vitatott követelésként tartja nyilván. A banki pénzforgalom a kibocsátott számlán feltüntetett bankszámlaszámon történik. A számla teljesülési időpontjának a banki jóváírás napja minősül. Vevő a vételárat a számlán szereplő határidőben köteles átutalni Eladó bankszámlájára.
6.3. Hitelkeret biztosítása
Eladó Vevő részére hitelkeretet és fizetési haladékot biztosíthat Keretszerződés keretében az abban megjelölt feltételekkel. Eladó jogosult a Hitelkeret biztosításához, fenntartásához Vevőtől fizetési biztosítékot kérni. A fizetési biztosíték módjának és eszközének megválasztási joga Eladót illeti meg. Eladó a megállapított hitelkeretet jogosult bármikor, saját hatáskörében módosítani. A hitelkeret a megrendelt Áru és a már leszállított, de még ki nem fizetett Áru bruttó értéke erejéig szól. A hitelkeret mértéke minden esetben a felhasználói fiókban megtekinthető. Ha a Vevőnek határidőn túli számlatartozása van, annak késedelmi kamatokkal együtt történő kiegyenlítéséig Eladó szabad hitelkeret esetén is jogosult a megrendelést a szerződésszegés jogkövetkezményei nélkül visszautasítani és a hitelkeret biztosítását felfüggeszteni, vagy egyedi elbírálás alapján a megrendelést kizárólag előre fizetéssel teljesíteni. Vevő kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben ellene felszámolási kérelmet nyújtanak be, vagy bármilyen indokból végrehajtási eljárást kezdeményeznek ellene, haladéktalanul értesíti Eladót. Ha a Vevő e kötelezettségeknek nem tesz eleget, úgy Eladó jogosult a szerződés azonnali hatályú felmondására. Az ebből származó kárt Eladó jogosult érvényesíteni a Vevővel szemben.
6.4. Fizetési késedelemből eredő követelés érvényesítése
Ha a Vevő bármely számla fizetésével a számla esedékességének időpontjától számított 3 napot meghaladó késedelembe esik, valamennyi számlája esedékessé válik. Vevő a fizetési késedelem esetén a Ptk. 6:155.§ szerint a késedelembe esés időpontjától kezdődően Ptk. szerinti késedelmi kamatot köteles fizetni. A fizetési határidő lejártát követően Eladó jogosult a számlák ki nem egyenlítéséből eredő követelését eladásra harmadik félnek felkínálni. Vevő lemond azon jogáról, hogy emiatt Eladóval szemben bármilyen címen, kártérítési igényt érvényesítsen.
Amennyiben a Vevőnek 15 napon túli lejáratú tartozása van az Eladó felé, az Eladó jogosult a halasztott fizetés lehetőségének visszavonására.
6.5. Tulajdonjog fenntartása
Eladó a vételár és esetleges járulékai teljes kiegyenlítéséig az Árura vonatkozó tulajdonjogát fenntartja. Vevő csak abban az esetben szerez tulajdonjogot az Árun és csak abban az esetben rendelkezhet az Áru sorsáról szabadon, ha annak teljes vételárát megfizette az Eladó felé. A tulajdonjog fenntartással érintett Áru feldolgozása esetén a választás joga Eladót, mint tulajdonost illeti meg (Ptk. 5:65.§). Dologegyesülés esetén Eladónak résztulajdona keletkezik (Ptk. 5:66. §). Tilos a tulajdonjog fenntartással érintett Árut más követelésébe beszámítani, azt megterhelni, vagy fedezetként bármilyen célra felajánlani, azaz sem kereskedelmi célú vásárlás esetén sem egyéb esetben a tulajdonjog fenntartása alatt Vevő az Árut nem idegenítheti el és nem terhelheti meg.
A tulajdonjog fenntartás ideje alatt az Áru elvesztéséért vagy megsemmisüléséért, illetve az állagában bekövetkező bármely kárért a Vevő kártérítési felelősséggel tartozik.
6.6. Áruvisszaszármaztatás
Ha a vételár behajtására nincs lehetőség, úgy Eladó jogosult az Áru visszaszállítására és kártérítési igény bejelentésére az ügylettel kapcsolatban felmerült valamennyi költsége és elmaradt haszna megtérítésére. Vevő a felek közötti jogviszony létrejöttével beleegyezését adja, hogy Eladó a Vevő telephelyére, székhelyére, egyéb szállítási helyszínére a ki nem fizetett Áru visszaszállításának céljából akadálymentesen bejusson. Ha Vevő ellen csődeljárás, felszámolási eljárás vagy végrehajtási eljárás indul, Vevő tűrni köteles, hogy Eladó a tulajdonjog fenntartással érintett Áruit visszaszármaztassa a fent rögzített módon.
6.7. Kárveszély / Biztosítás
Eladó felelősségvállalása, illetve kockázatviselése az Áru raktárból Vevő részére történő kiadásáig, illetve a Vevő által megadott szállítási címre történő eljuttatásig terjed. Ha Eladó alkalmazottai (pld. raktáros, gépkocsivezető) a be- és kiraktározáshoz Vevőnek segítséget nyújtanak, akkor azt minden egyes esetben Vevő kockázatára teszik. Az ebből eredő károkért Eladó felelősséget nem vállal. Ha Eladó az Áru elszállításához fuvarozót, illetve szállítmányozót vesz igénybe annak tevékenységéért – az Árukiadástól a kirakodásig - úgy felel, mintha maga járt volna el. Az Áru az előírásoknak megfelelően, a forgalmazáshoz szükséges információkkal és dokumentumokkal együtt kerülnek leszállításra. Ha a Vevő nem kapná kézhez az Áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal – mielőtt az Árut használatba veszi – jelezze Eladó ügyintézőjének vagy Eladó vevőszolgálatánál, és azt Eladó pótolni fogja. A forgalomba hozatalhoz szükséges egyéb engedélyeket, dokumentációkat Eladó Vevők kérésére azok rendelkezésére bocsátja. Bármilyen kétség, aggály esetén, amely az Áru minőségére vonatkozik, Vevő köteles megakadályozni az Áru beépítését, amennyiben ez nem történik meg, mindennemű kockázat és felelősség a Vevőt terheli. Az Áru átvételt követően bekövetkezett bármely káreseményekért Vevő felel, ezért az átvételt követő káreseménytől függetlenül köteles valamennyi fizetési kötelezettségének határidőben eleget tenni.
7. SZAVATOSSÁG/JÓTÁLLÁS
Eladó kijelenti, hogy az általa forgalmazott Áruk megfelelnek a rájuk vonatkozó szabványoknak, illetve Magyarország területén mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezéseknek. Eladó kötelezettséget vállal arra, hogy az általa közösségen belüli beszerzésből származó és továbbértékesített Áru esetében a Vevő felmerült szavatossági igényeit a beszállító felé képviselje. Eladó a Ptk. idevonatkozó rendelkezéseinek megfelelően az általa közvetlenül importált Áru esetében szavatosságot vállal azért, hogy az átadott Áru a műszaki specifikációban meghatározott feltételeknek megfelel és tudomása szerint rejtett hibája nincs. Eladó által forgalmazott áru csak a weboldalon feltüntetett termékadatlapokon, használati utasításokon feltüntetett célra és módon használható. Eladó kizárja minden olyan kártérítési igény teljesítését, amelyek a szakszerűtlen használatból, illetve a szabványelőírások be nem tartásából erednek. Szavatossági kérdések tekintetében a Ptk. vonatkozó rendelkezései szerint abban az esetben, ha a Vevő a vásárlás időpontjában ismerte vagy ismernie kellett a hibát, akkor az általa az Áruban meglévő és ismert hiba tekintetében szavatossági igénnyel nem léphet fel. Hibás teljesítésnek minősül az is, ha az Eladó nem a megrendelésben foglalt Árut, vagy az abban meghatározott díjon, mennyiségben stb. szállítja ki a megrendelést vagy a szállítás közben az Áru megsérül. Hibák kivizsgálásában az Eladó a csomagolóállomásain elhelyezett kamerarendszer által rögzített képanyagát tekinti a Fétis bizonyító erejűnek. Vevőnek jótállási, illetve szavatossági igényét írásban kell megtennie és mellékelnie kell az Áru megvásárlását igazoló számla másolatát. Az Áru hibájának bizonyítása a vásárlást követő 6 hónapon belül az Eladó, 6 hónapon túl a Vevő kötelezettsége, illetve a gyártó által meghatározott szabályok irányadóak minden Áru tekintetében. Eladó felkérésére Vevőnek mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a visszahozott hibás Áru betervezésének, beüzemelésének, beépítésének körülményeivel, használatával kapcsolatosan minden információt begyűjtsön és Eladó részére a szavatosság, illetve jótállás (garancia) jogosságának megállapításához rendelkezésére bocsásson. Vevő elfogadja, hogy az Eladó a saját telephelyén köteles eleget tenni, szavatossági, illetve jótállási kötelezettségeinek. A telephelyre történő szállítás költségei Vevőt terhelik. Az Áru visszaszállítására előzetes egyeztetést követően kerülhet sor. Abban az esetben, ha a javítás, illetve csere csak a helyszínen végezhető el Eladó jogosult a felmerülő szerelési, utazási és szállás költségeit, a Vevővővel történt egyeztetés után, Vevő felé kiszámlázni. Önálló komplett berendezés esetében felek előzetesen egyeztetnek a költségek elszámolásáról.
7.1. Kellékszavatosság
Vevő hibás teljesítés esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. A Vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 év alatt évül el. Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eladóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vevő felelős. Vevő – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. Kicserélés vagy elállás esetén a Vevő nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye. Ha az Áru meghibásodásában a Vevőt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket, közrehatása arányában a Vevő köteles viselni. Ha Vevő a szavatossági igényét az adott Áru - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény az adott Áru egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek. Eladó nem köteles a Vevő, jótállási, illetve szavatossági igényének teljesítésére, amennyiben az Árut a Vevő bizonyíthatóan nem megfelelően tárolta, engedély nélkül átszerelte, módosította, szerelési beépítési utasításoknak nem megfelelően építette be, nem rendeltetésszerűen használta, a karbantartási műveleteket nem a karbantartási utasításoknak megfelelően végezte, az Áru a rendeltetésnek megfelelő használat esetén elkopott, illetve az Árut sérülés érte.
7.2. Jótállás (garancia)
Eladó nem tartozik az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá, ugyanis fogyasztók részére jelen szerződés keretei
között Áru értékesítést nem végez. Erre tekintettel a Korm.rendeletben meghatározott kötelező jótállás nem terjed ki az értékesített Árukra vonatkozóan. Az Árukra az Áru gyártója által vállalt jótállás vonatkozik, mely jótállási kötelezettség csak a gyártó által vállalt garanciális határidőn belül keletkezett meghibásodásokra terjed ki és a gyártó által meghatározott szabályok alapján. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A gyártó által garanciajeggyel el nem látott Áru esetében a garanciajegy funkcióját a számla látja el. Az adott Árura vonatkozó garancia időtartamáról Eladó Vevő kérésére a honlapon (besttoool.hu) feltüntetett nyitvatartási időben információt ad. A gyártó által megadott garanciális határidő meghosszabbításáról feleknek az adott Árura vonatkozóan írásban kell megállapodniuk.
8. VEGYES RENDELKEZÉSEK
8.1. Védjegy használatára vonatkozó rendelkezések
A Fétis Kft. nevének, logójának, szlogenjének, valamint az általa forgalmazott saját márkás termékek (EHSTools) megnevezéseinek, márkaneveinek, azok logóinak Vevő által bármilyen formában reklám sajtó és propaganda-anyagokon, szórólapokon, egyéb nyomtatványokon, készülékeken, internetes felületeken történő felhasználása csak és kizárólagosan Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén lehetséges.
8.2. Üzleti titok megőrzése
Vevő, illetve Eladó köteles az egymás tevékenységéről szerzett információt üzleti titokként kezelni. Üzleti titok a másik fél előzetes írásbeli beleegyezése nélkül, harmadik személlyel nem közölhető. A Vevő és Eladó az üzleti titok megsértésével okozott kárt köteles a másik félnek megtéríteni. Nem minősül üzleti titoksértésnek a peres eljárás során történő bizonyítás. Vevő és Eladó köteles a tisztességtelen üzleti magatartástól a másik féllel szemben tartózkodni. A Vevő nem folytathat olyan üzleti stratégiát, amely az Eladó által forgalmazott Áruk piaci arculatát, vásárlói értékelését hátrányosan befolyásolhatja. Fentiek megsértésével okozott kárt, illetve a kárelhárításhoz szükséges intézkedések költségét a szerződést szegő fél viseli. Felek vállalják, hogy a jelen Üzletszabályzat és/vagy az Keretszerződés hatályának megszűntétől számított 10 éven belül minden olyan információt bizalmasan kezelnek és harmadik felekkel nem közölnek, amely a Szerződéssel, annak előkészítésével és teljesítésével kapcsolatosan, azzal összefüggésben jut tudomásukra.
8.3. Jogvita rendezése
Amennyiben a felek jogvitáikat tárgyalás útján nem tudják rendezni, értékhatártól függően az Eladó székhelye szerint illetékes Bíróság illetőségi körébe utalják.
8.4. Üzletszabályzat módosítása
Eladó jogosult jelen Üzletszabályzatot egyoldalúan módosítani. Üzletszabályzat Eladó honlapján (www.besttool.hu) megtekinthetők. Eladó az esetleges változásokat is a honlapon teszi közzé, a változásokról külön értesítést jogosult, de nem köteles küldeni. A módosítások a közzététel időpontjától érvényesek és hatályosak. Vevő kifejezett kötelessége a szerződés fennállásának időtartama alatt az aktuális Üzletszabályzat tartalmának nyomon követése.
8.5. Szerződés rendelkezéseinek érvényessége
Valamely rendelkezés vagy egy részének érvénytelensége nem érinti a többi rendelkezés, valamint a rendelkezés többi részének érvényességét. A jelen szerződéssel szerzett jogok harmadik személyre csak Eladó írásos jóváhagyásával ruházhatók át. Vevő és Eladó köteles együttműködni, ennek során minden lényeges körülményről a másik felet haladéktalanul írásban tájékoztatni. A felek közti szerződések csak írásban módosíthatók. Jelen Üzletszabályzatban nem szabályozott kérdésekben a Polgári jogról szóló 2003. évi V. törvény (Ptk.) szabályai az irányadók.
8.6. Vis maior
Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket, amelyek nem függenek a Felek akaratától, arra a Felek semmiféle ráhatással nem bírnak, és közvetlenül akadályozzák az adott Felet szerződéses kötelezettségének teljesítésében. Nem minősül szerződésszegésnek, ha a szerződő Felek egyikének sem felróható okból a Felek bármelyike nem tudja teljesíteni a szerződésben foglalt kötelezettségeit. Felek megállapodnak, hogy amennyiben olyan vis maior helyzet áll elő, melynek következtében az Áru gyártója késedelembe esik, amely az Eladó késedelmét is előidézi Vevő felé, úgy a Felek e helyzetet nem tekintik egyik Fél részéről sem szerződésszegések.
Vis Maiornak minősül különösen, de nem kizárólagosan,
- háború,
- országos sztrájk,
- földrengés,
- árvíz,
- tűzvész,
- terrorcselekmény,
- járvány, járvány terjedésével szükségszerűen együtt járó keresletet, kínálatot befolyásoló tényezők megjelenése,
- az előzőekben meghatározott vis maior helyzet kialakulása következtében meghozott és bevezetett hatósági intézkedések/korlátozások bevezetése, különösen, de nem kizárólagosan kijárási tilalom, üzletek kötelező zárva tartása, gyártás leállítás, Áru gyártáshoz szükséges anyag beszerzése lehetetlen, munkaerőhiány, gyár bezárása stb.
A Felek ellentétes írásbeli megállapodásának hiányában a szerződéses határidők a vis maior időtartamával arányosan meghosszabbodnak.
Ha valamely Fél nem képes teljesíteni szerződéses kötelezettségeit, azonban bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, akkor a szerződésszegő fél nem köteles megtéríteni a másik fél kárát.
Jelen Üzletszabályzat 2024. március 18. napján lép hatályba és határozatlan időtartamra szól.
Tartalom
1. ELADÓ ADATAI
2. DEFINICIÓK
3. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
3.1. Áruval kapcsolatos tájékoztató
3.2. Áru ára
3.3. Áru csomagolása
3.4. Göngyöleg kezelése
4. RENDELÉS MENETE
4.1. Írásban, online felületen (www.besttool.hu) és szóban történő megrendelés
4.2. Árajánlat kérése
4.3. Online rendelés leadási felületen történő megrendelés (www.besttool.hu)
4.3.1.Regisztráció/Bejelentkezés
4.3.2. Megrendelés
5. MEGRENDELT ÁRU ÁTVÉTELE, SZÁLLÍTÁSA
5.1. Áru átvétele
5.2. Szállítás
5.2.1. Szállítási határidő
5.2.2. Szállítás módja, díja
5.2.3. Mennyiségi és minőségi vizsgálat elvégzése a Vevő részéről
6. FIZETÉSI FELTÉTELEK/NYILATKOZATOK
6.1. Előleg fizetése
6.2. Számla kiállítása
6.3. Hitelkeret biztosítása
6.4. Fizetési késedelemből eredő követelés érvényesítése
6.5. Tulajdonjog fenntartása
6.6. Áruvisszaszármaztatás
6.7. Kárveszély / Biztosítás
7. SZAVATOSSÁG/JÓTÁLLÁS
7.1. Kellékszavatosság
7.2. Jótállás (garancia)
8. VEGYES RENDELKEZÉSEK
8.1. Védjegy használatára vonatkozó rendelkezések
8.2. Üzleti titok megőrzése
8.3. Jogvita rendezése
8.4. Üzletszabályzat módosítása
8.5. Szerződés rendelkezéseinek érvényessége
8.6. Vis maior